Eva Cerbu

Monografie

A vorbi despre artista Eva Cerbu înseamnă a evoca figura unui artist autentic, pentru care a privi lumea presupune a sesiza și configura fragmentele ei cele mai grăitoare, a semnala neîncetat dialogul dintre figuri și lucruri, lăsând vizibile amprentele unora asupra celorlalte. Adoptarea tehnicilor gravurii în lemn sau linoleum i-a înlesnit să transpună imagini foarte riguros construite, fragmente din lumea rurală, populate cu figuri aspre, colțuroase, integrate într-un univers needulcorat.
Yvonne Hasan, Prefață, Eva Cerbu, 2013

  • Albumul Eva Cerbu

  • Detaliu schiță Călușei

  • Albumul Eva Cerbu și o placă de lemn gravată

  • Cuprinsul albumului Eva Cerbu

  • Pagini din albumul Eva Cerbu

  • Interior album Eva Cerbu

  • Eșarfă și albumul Eva Cerbu

Desfășurare proiect

Începuturi

În Bucureşti, pe strada Drumea Rădulescu, niciun pom nu mai era îmbrăcat. Tot ce fusese veşmânt verde se aşternuse, devenind pătură caldă pentru micul golf al străzii. Locul era ferit, retras, ca acele lagune cu ape limpezi pe care le descoperi cu oarecare uimire, iar impresia, nu lipsită de un anumit spectacol conservat, te însoțește spre casa Evei Cerbu. Ici-colo câteva tufe verzi, candid-cochete, îmi străjuiau privirea spre construcţia ridicată în mijlocul buclei golfului. Obişnuit cu vizitele în atelierele artiştilor, încercam să înregistrez detalii diverse, mai ales la prima întâlnire: casa, încă în picioare, cu arhitectura modernistă, volum specific şi ferestrele mari pe faţadă, arăta ca un palton gri ţinut la naftalină; era îngemănată de un tei bătrân, iar o pisică mare şi albă se unduia după un stâlp în etole dezmierdate. Era a doamnei Cerbu şi la un semn îmi precede paşii spre scările casei, nu înainte de a se uita la mine cum împing poarta de fier care făcea un mic desen rotund prin frunze aşternute.

Adrian Buga, Argument, Monografie Eva Cerbu, 2013

Download document

Proiect în desfășurare

Vernisaj